Rabu, 23 Februari 2011

Panasnya.....cuaca


BMW BUMBUNG BOLEH BUKAK

     Korang tak rasa ka la ni cuaca panas giler. Nasib baik aku naik motor, tak la berkuap macam kereta. Kalau jenis BMW bumbung oleh bukak ok gak. P makan ngn member naik keta dia, warna hitam lak.....uuuhhh pegang pintu macam pegang seterika elektrik. Masuk2 dalam je terus meremang bulu rome, badan aku dengan pantas cuba menyesuaikan suhu badan dengan suhu dalam kereta tu. Kalau p makan dekat2 tak pa la, x la sempat paanas tu meresap dalam badan, tambah ngan air cond lagi. Tadi lak pi makan jauh lak, rasa tekak kering kontang dah.

Madu Halia

Ada makcik jual madu halia pelawa minum air madu halia free je, rasa jer, gelas kecik jer, aku terus sambar. Memang terasa nikmat bila air tu lalu kt tekak ni. Terus terbuka hati nak beli produk tu. Tapi lupa lak sebab masa balik dah kenyang, tak dahaga lagi dah. Sorry mak cik. Jangan mare.


     Sebenarnya kami pi makan kat roadwalk Taman Selat, saja pi jamu mata. Tengok depa duk jual barang2. Tak beli apa pun. Member je beli minyah lintah gunung asli, nak buat pa tak tau. Buat ubat luka2 macam minyak gamat kot. Tapi minyak ni mahal daripada minyak gamat. Cari produk goji yumberry, pakcik yang dulu jual la ni dah jual produk lain lak, tak nampak pun goji atas meja dia.

Goji

Helmet Budak

Led Basikal

     Nampak helmet budak, tanya harga, fuhhh RM55. Harga mahal daripada helmet aku padahal lagi kecik. Ada wisor, design pun cantik. Helmet  aku pun cantik gak. Pastu nampak lampu basikal, berkelip2, running light, slow ada laju pun ada. Tak tanya pun berapa harga.

     Akhirnya sampai ke kedai makan, nampak ekslusif, rupanya ada hotel kat atas. Patutla kue teow goreng pun RM4.50. Tapi orang kata alah membeli menang memakai, siap ada ayam ngan udang 3 ekor, ok la harga tu kan.

Car Cooling Fan

     Dah kenyang makan nak kena masuk kereta lagi. Selagi tubuh ini menghadapi situasi tegang dan cuba mengadaptasi. Kan bagus kalau ada ekzos fan kat dalam kereta, masa parking tengah panas ja dia tiup udara panas dalam kereta keluar, jadi tak la berkuap sangat. Produk ni ada di pasaran, sebab aku naik motor je, aku tak berminat nak beli la. Korang cari la car cooling fan kat google ka yahoo.





Mel Gibson Isi minyak

     Membe aku berentikat stesen minyak. Masa nak isi dia tutup enjin, kata dia kena ikut peraturan. Sama macam isteri aku, masa aku nak isi minyak je mesti dia matikan enjin. Korang buat macamtu gak ka? Satu lagi berbual di telefon masa isi minyak, bahaya tu. Jangan diamalkan. Tak kena xpa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...