Jumaat, 18 Februari 2011

Odometer

         Pagi tadi aku balik kampung naik zxr 250. Saja2 riding, lama tak jalan jauh ngan zx ni. duk ulang pi keja je. Aku pasang garmin kat handset letak dalam beg tangki (magnet) nak bandingkan meter motor dengan meter laju dalam software garmin tu. Nak tengok masa jalan tak nampak jadi aku tunggu la sampai rumah baru cek.
        Kelajuan maksima aku ialah 180km/jam. Bila aku cek garmin ni, highest speed cuma 155km/jam. Ini menunjukkan meter zx ni ringan la. Agak2 meter motor kapcai lagi ringan apa? Aku pernah bandingkan meter kereta ngan garmin ni, memang sama. So kalau aku bawa 180, maknanya kereta bawa 160 pun dah boleh ligan aku la.

       Kalau meter cbr 1000, atau yang cc lagi besar mungkin meter dia sama macam kereta kot. Kena tanya rider yang pakai cc besar lagi la. Setakat zx ni B2 pun boleh bawa dah.
Bila la nak boleh pakai cc yang besar2 ni. Umur dah nak masuk 40 ni. Patut la orang kata, motor besar untuk yang lanjut usia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...