Isnin, 21 Februari 2011

Aktif Blogger

     Untuk mencapai taraf blogger yang lebih aktif, aku telah membelanjakan wang simpanan aku untuk membeli sebuah netbook. Sekarang ni aku dah boleh coretkan post semasa berada di rumah. Sebelum ini aku telah menggunakan waktu kerja aku untuk mencoretkan post2 baru. Menggunakan internet di pejabat.     
Netbook
     Salah kah perbuatan aku ni. Sebab tu la aku selitkan juga ilmu dunia dan akhirat disamping ilmu elektrik yang aku telah pelajari untuk dikongsi. Semua maklumat ini adalah coretan berdasarkan pengalaman yang aku lalui hari2. Ada yang betul dan mungkin tak betul. Internet ini dah menjadi sumber maklumat yang paling senang dicapai, sebelum nak digunapakai kenala siasat dulu, tanya orang lain. 1 sumber sahaja tidak memadai, biar dikukuhkan dengan banyak sumber, dan dah betul yakin. Takut terbelajar ilmu sesat lak. Sebab tu la bila nak belajar mesti ada guru, takleh belajar sendiri2 kan.


     Netbook yang aku beli ni tak sampai RM1000 pun, nak main internet je tak yah beli yang high end kan. aku pun bukan reti main game canggih2. Setakat zuma, dynomite, aku layan la. Dulu layan gak motogp, F1, asyik eksiden je, sebelum cedera parah baik berenti.
     Adakah patut aku beli broadband sekali, sebulan RM38 je. Nanti la bila dah masuk taraf pro baru beli broadband. La ni pakai broadband daily, RM5 untuk 24jam. Heheheh....sebab bil telefon aku pun kalau guna ke tak guna tetap kena RM50 gak. Untuk mencukupkan, aku langgan la broadband daily ni. Lecehnya kena sambung handset ke netbook. Kejap je batery low, kena cas, pastu panas je handset ni. Takut gak, kebabom karang.
     Siapa yang belom pernah langgan broadband daily, celcom la, senang jer. Hantar teks broadband daily ke 28882. Nanti dia balas sms tu, lu pikirla sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...