Selasa, 13 Mac 2012

Apa kerja blogger sebenarnya?

Aku duk buat blog ni untuk menyampaikan berita terkini yg aku suka jer. Atau ada pengalaman2 aku pi berubat isteri aku, kot2 la ada yg sakit nak berubat jugak. Benda2 yg aku jumpa, guna hari2 yg baik utk dikongsikan. Menyampaikan minat, hobi aku.....

Tapi perlu kah aku menyebarkan berita2 yg mengaibkan org, menuduh org tanpa bukti, usul periksa, yg aku sendiri pun x tahu betul atau tidak. Perlukah aku memuatkan gambar2 bogel artis kat dalam blog aku nih. Memuatkan gambar pemain bola berpelukan ngan pompuan, minum arak. Aku rasa x perlu kot. X kira la politak ke x? Sebabnya dah berlambak blog2 lain yg buat benda2 tu. Kalau cari kat blog ni pakai x jumpa. Pi blog lain ada la.

Kadang2 tektik blogger jer yg pi bubuh tajuk lucah, sebab yg tu yg org duk cari. Sat ja berduyun2 pi blog tu. Terpulang kat depa la no. Nak jadi penyiasat lak, selongkar sana, bongkar sini. Walaupun cerita itu betul, benar pun. Kalau betul pi repot la......guna la saluran undang2......X yah la nak sebar2kan perkara2 x elok ni.

Nabi kata sampaikanlah dari ku walau satu ayat. Ramai gak blogger yg menyahut seruan nabi ni. Alhamdulillah, aku pun boleh gak berkongsi ilmu depa, sambil tambah ilmu pastu sebarkan. Dapat gak pahala kan....

contoh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...