Sabtu, 13 Ogos 2011

Hidangan babi dalam juadah berbuka puasa

Amboi. Niat tu bagus dah nak bg cadangan untuk juadah berbuka.........tapi awat la bangang, dah xdak lauk lain ka. Tak tahu lagi ka org Islam memang pantang dgn babi2 ni. X kira la bulu ka, kulit ka, kaki ka kepala ka.........ada babi ja kat blkg, org Islam x buleh. Pegang pon x buleh.
Juadah buka puasa credit tu blogger
X besa dengar berita ka yg org pi baling, gantung kepala babi kat surau ka masjid. Sebab pa depa xgantung kepala kambing gurun ka, ayam ka. Tu tujuan dia nak menyusahkan la, kotor satu hal nak kena samak pulak. Depa tahu org Islam dgn babi ni x leh dkt2. Depa ni biar jahat tapi reti la jugak.
Baru duk Malaysia kot tu pasal x tau org Islam x leh makan babi. Tak yah tanya pasal pa. Tak buleh tu tak buleh la.

Tu la kalau nak masuk campur pasal agama ni biarla kita pun tau gak pasal agama ni. Sebab tu klau pasal agama lain aku x brani sentuh, sebab aku mn tau. Kena la tanya penganut dia dulu. Kita tulis yg dia kata la. Agama Islam sendiri pon kalau kita x arif betul2, x pasti, x sahih jgn dok memandai la.

Aku ingat lagi ada student lelaki bukan Melayu pakai rantai pi kelas. AKu bgtau mana buleh pakai rantai. Dia kata ini sembahyang punya maaaa........Jadi aku tanya kawan aku yg seagama dgnnya......Kan senang tu. Kalau org kata tindakan aku salah, bulehla aku jawab, aku dah tanya org yg seagama. Aku memang x tau tu sembahyang punya ka bukan. Heh! 

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...