Selasa, 24 April 2012

Letak AL Quran dalam kereta.

Tgk kat cermin depan kereta, nampak ada AlQuran atas dashboard, tau la mesti dia seorang Islam. Tentu bila dia masuk kereta ja, nampak je AlQuran tu terus ingat Allah. Alhamdulillah. Pastu mesti dia baca doa naik kenderaan, bismillah, selawat la dan macam2 lagi yg sesuai di baca. Itu la kelebihan kalau kita letak Quran dalam kereta.

Tapi mampukah amalan kita tu bertahan selepas sebulan duk keluar masuk kereta tu???????? Kalau terus amal, alhamdulillah. Atau letak sekadar nak bagi org yg nak curi keta kita insaf terus bila tgk AlQuran tu? Atau x mau bg org buat maksiat dalam kereta kita? Atau..............

Kalau simpan kat laci dashboard, xpyah la. Membazir jer. Baik pi sedekah kat masjid ke surau. Dapat gak pahala. Ada ka org naik keta baca Alquran? Aku baca mesej je pun dah pening. Lagi la kalau baca paper, mau termuntah terus. Pasang ALQuran mp3 la senang. Sambil dgr dan baca sekali. Boleh betulkan bacaan. Ambik bacaan Qari yg johan tilawah tu.

Al Hafiz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...