Jumaat, 10 Februari 2012

Mencari masalah tubuh melalui kaki - refleksologi

Titik refleksologi
Minggu lepas aku pergi ke Baling Kedah untuk merawat isteri melalui teknik urutan kaki. Alhamdullillah, dia dapat mengesan penyakit hanya dengan menekan pada titik2 tertentu pada kaki. Contoh pada isteri aku, pemgamal perubatan ni dapat mengesan masalah pada tulang belakang, urat paha, sakit dada, urat ketiak, peranakan yang dialami isteri aku.

Mula2 sesi scanning dilakukan pada titik2 di kaki. Jika sakit bila ditekan, maknanya kawasan itu ada masalah. Titik2 itu berdasarkan gambar disebelah.

Kemudian beliau akan mengurut pada bahagian bermasalah. Selepas itu ditekan semula pada titik2 dikaki, jika masih berasa sakit, ulang urut semula sehingga tidak sakit dah.

Semasa kaki ditekan pada titik2 yg bermasalah, memang kesakitan yg amat akan dirasakan. Sampai nak terkencing pun ada. Padahal hanya ditekan pada kaki saja.

Bila dah tak terasa sakit pada titik tersebut, pesakit disuruh menguji samada masalah masih ada. Yang sakit lutut mai, balik dah x sakit. Boleh jalan macam biasa. Kepala sakit pun hilang. Tapi kesan urutan seperti lebam, kesakitan pada tempat urutan masih dirasa untuk beberapa hari.

Alhamdulillah, isteri aku berpuas hati. Kami kena pergi ulang lagi sebab sakit kaki isteri aku ni dah lama. Kalau baru kena lagi cepat hilang la.

Nak cuba boleh dapatkan nombor telepon tukang urut ni dari saya. Tiada jampi, air penawar, jin, jembalang digunakan. Cuma urutan pada tapak kaki dan tempat bermasalah saja.

update 19 mac 2013: Hari ahad kemarin aku tepon pak mid. Nak p rumah dia la nak bg dia urut kaki anak ngan bini aku. Tp sayang dia kata dah 3 minggu dah x urut sebab baru lepas operation mata. Lagi seminggu dua ok kot.....

21 ulasan:

  1. untuk hilang sakit lutut dan sendi, parut, luka, kebas dan lenguh dengan berkesan sapu minyak DABUS Aromaterapi 3-5 kali sehari. sakit anda beransur hilang dalam masa 2-5 hari.

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. pak mid 0194176290 lata bayu baling kedah

      Padam
  3. Salam tlg bgtau nama kampung n klu nak kesana...terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nama kg saya tak tau la, tapi rumah dia tu 2km sebelom ke lata bayu. kalu tanya org situ, yg duk jual kuih tepi jalan pun tau. sampai situ buleh kol je no dia.

      saya pun duk praktik gak kat umah cara urutan dia. Alhamdulillah memang efektif la....

      Padam
    2. Terima kasih bg info..sy rs dh blh agak dh area mn..sy nk try berurut kt situ.

      Padam
  4. Sy jge sllu mngmalkn urt kaki nie...tp buat sndri je...lps accident dlu sy sllu skit tlg blkang...so sy bljr ngn ayh cm mne nk urt alhmdulillah...ilang skit 2..tp kne lkkukn dgn krp la...

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah.. lps 4 kali urut, sakit tulang belakang saya pn dah semakin pulih

    BalasPadam
  6. As salam
    Minta ulasan sesiapa yg dah pegi jumpa pak mid
    Mohon kongsi pengalaman
    Tq

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum..sy Nizam..pengamal rawatan reflexology kaki dan tangan tmasuk buat urutan utk kesegaran tubuh..jika anda datang di sg petani atau di sebelah penang..n bminat utk membuat rawatan reflexology..sila call or whatsapp kt no phone dibawah ni utk appoinment..thanks..
    No phone : 01126488289 Nizam
    hrs.reflexology@gmail.com

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum..saya nasir tukang urut tradional dan moden..telah mengikuti krusus urutan kesihatan lelaki dari Dr jamaluddin Abdul Jalal (aura metafizik)..kalau ada yg berhajat untuk urut badan dan alat lelaki boleh hubungi saya..0194219000 ..alamat kuala pegang Baling Kedah..doa ikhtiar dan tawakal in shaa allah

    BalasPadam
  9. Nama saya fauzi , bagi sesiapa yang memerlukan urut kelakian ,urut kaki n urut badan ,saya berada dungun tergganu bolih di hubungi no 019 3408545 cuba dulu insyallah,,,,

    BalasPadam
  10. Adakah anda pernah ditolak oleh bank kerana skor kredit yang rendah? Jangan bimbang, anda mempunyai pilihan! pinjaman SOS mungkin tidak menghubungkan anda dengan pemberi pinjaman swasta yang boleh membantu anda mencapai matlamat anda.
    - GOOD KREDIT ATAU KREDIT BAD NO PROBLEM!
    - TRAIN PINJAMAN
    - Pinjaman Peribadi
    - Memupuk asalnya KREDIT ANDA
    - Memberi penekanan yang HUTANG ANDA
    Dapatkan wang anda dalam tempoh 5 hari!
    Ada sebarang pertanyaan lanjut, sila e-mel kepada kami di joycerolandloancompany@gmail.com

    BalasPadam
  11. Sy bru je p pagi td.sy kemalangan scaffolding terbalik 25 kaki dari tanah.tulang sy semua hbs..p umah dia td. Dia buat melalui tapak kaki.penstrukturan semula tulang

    BalasPadam
  12. Rumah pak mid sblm klinik kesihatan dan sblm 2 km ke simpang lata Bayu..

    BalasPadam
  13. Rumah pak mid sblm klinik kesihatan dan sblm 2 km ke simpang lata Bayu..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...