Jumaat, 23 September 2011

Madu Asli

Org kata kalau madu tu asli, bukan madu poligami la, semut x hurung. Tp apasal yg aku beli ni ada semut duk hurung. Sah dah terkena. Masa beli org yg jual siap konfom, sapu kat kertas, buh atas kuku, sapu kat mata, semua lepas. Nasib lima belas hinggit jer.

Madu yg kononya asli
Apa lagi petua yg aku x tau utk pilih madu ni. Bukan pilih bini no 2. Sapa tau. Dah bertahun beli madu, asyik minum gula jer. Patutla ramai rakyat Malaysia kena kencing manis, duk amal minum madu gula.

Apa nak jadi dgn peniaga madu ni. Sebelom ni dah serik dah beli madu, tapi tgk depa ni ya ya sgt konfom madu dia asli. Tu yg terbuka hati beli jugak tu.

Update: 8/4/13- Ni plak madu khaulaj. Aku batuk bukan main teruk sebab tu aku gagau madu ni nak bancuh nak mnum la. Tgk2 dalam dah penuh semut. Dgn rasa kecewa aku cedok gak bancuh dalam cawan. Tudia penuh semua mapuh terapung2. Memang sedih. Terpaksa la aku cari ubat batuk lain utk merawat batuk aku ni. Persoalannya, bukankah madu asli tidak akan dihurungi semut?????????????? Ka aku dah terbeli yg tiruan punya??? Atau aku yg salah sbb tutup x rapat?



Ni pun konon2 gak ka?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...