Rabu, 7 September 2011

Kemalangan Maut meningkat dalam OPS SIKAP

OPS sikap nampaknya x berjaya kerana makin ramai yg maut kemalangan jalan raya. Kena tukar ops lain pulak. Mungkin bukan begitu caranya nak ubah sikap pemandu Malaysia. Termasuk aku.

Masa raya ari tu aku naik ketta adik aku pi beraya. Sepanjang jalan dia kena leter dgn aku, sorg lg adik aku dan bini aku pasal bw keta x cermat. Tapi dia sengih jer, macam x heran jer.


Lancer evo

POLIS

Aku guna GPS utk tgk jalan nanti nak mai lain kali lupa lak. Tiba2 GPS berbunyi dan keluar kat screen 'ALERT". AKu agak ia nak bgtau ada polis di depan kot. Jadi aku bgtau adik aku, dan2 dia slow keta. Aik???Aku terkejut. Hai, xkan takut polis kot? Kalau sebut JPJ, ingat terus hilang telur kot?

Rupa2nya pemandu yg x berhemah ni x guna dileteri. X kira la oleh kawan, sedara, adik beradik, mak bapak. DIa tetap buat tak heran. Tapi bila dgr, nampak bukan polis tapi ejaan POLIS tu je dah kecut.


OPS

Jadi moral nya aku nak cadangkan supaya kalau pemandu keta yg kita tgh naik tu bw gila2. Cakap jer kat depan ke blkg ke, tepi ke atas ke ada "POLIS". Tentu dia tanya "MANA???MANA???" Hehehhheheh. Tau takut.

Polis lak kena la selalu nampakkan diri di jalan raya. X kira la tepi jalan, atas moto, keta waja, lancer, kon Polis, khemah polis, perkataan 'POLIS' saja pon xpa. Kalau boleh selang 1 km ada je POLIS, perkataan atau kenderaan polis.



Oh Pemandu MALAYSIA
InsyaAllah kita akan dapat mengubah sikap pemandu kita serta merta. Termasuk aku.................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...