Selasa, 2 Mei 2017

Makna Pendapatan PAsif

Kita selalu dengar iklan dlm fb, web dan grup wasap tentang pendapatan pasif ni. Apadia pendapatan pasif ni? Saja depa nak tarik org join tu boh perkataan pelik2 kot....hahahaha

Pendapatan pasif ni lagu ni. Kita jual 1 barang sekali sj tp dapat komisen selagi org tu mnggunakan produuk kita tu. Contoh sy nak bagi ialah simkad tunetalk tone excel.

Bila kita daftar agen simkad tone excel ni, kita akan dibayar komisen sekali saja utk 1 pendaftaran. Ini komisen pendaftaran. Daftar lagi baru dapat pulak komisen pendaftaran ni. Komisen pendaftaran ni bolehla dikatakan pendapatan aktif kerana sekali jual sekali untung.

Agen baru ni akan dapat percuma simkad siap dgn kredit dan data. Apabila beliau topup semula, kita akan dibayar komisen mengikut jumlah topup beliau. Contoh bulan seterusnya beliau topup rm100, maka kia akan dpt 10% komisen iaitu rm10. Komisen ni boleh la nak panggil pendaftaran pasif kerana kita akan dibayar komisen setiap kali beliau topup. X kira la di mana dia topup.

Sekali saja kita daftar, kita dibayar komisen setiap agen tersebut menambah nilai simkad tersebut sampai bila2..................Kita x perlu pun menjual topup kepada beliau sebab topup ni boleh dibeli di mana2 kedai jual topup.

Lebih ramai org guna simkad ni maka bertambahlah pendapatan pasif kita. Walaupun kita dah x daftar org, kita masih dapat komisen dari topup org2 yg telah didaftarkan.

Kalu seorg agen topup rm60, kita dibayar rm6. Kalu kita ada 10 org agen, tiap2 bulan insyaAllah kita akan dapat RM60.......dah boleh bayar topup bulanan kita.......

peratus komisen topup
Kalu nilai topup kita sendiri kurang RM60, peratus komisen adalah berbeza jika kita topup rm60 dan lebih setiap bulan. Rujuk gambar di atas.

Anggaran pendapatan pasif bulanan berdasarkan jumlah ahli/agen yg didaftarkan



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...