Isnin, 22 Mei 2017

Spek mata terapi k ion nano


Pak mertua mai dr kelantan.....pakai spek ni x rasa ngatuk sepanjang perjalanan. 

Aku ni silau siang malam. Aku pun pinjam ja try pakai siang malam. Sedap pakai dan krg silau, mata x rasa pedih, letih.

Terus aku sambar yg tu.....nnt dia blk kelate dia oder lain la. Warna merah pun selamba gak aku pakai. Biar la org nk kata pa janji aku selesa....

Spek ni dia guna bhn mcm kad jimat iaitu ion negatif dan infra merah jauh (fir)...

Ion negatif baguih dia, dia boleh neutralkan ion kat bdn. Bl kita keletihan maknanya ion positif byk. Bg ion negatif, dema bergabung jadi neitral blk. Letih pun hlg enth ke mana.

Rega dia rm170...mahal gak. Dulu pnh beli spek hd pakai mlm. Melelong kreta. Murah ja rm30...tp bahaya plak x napak jln teruih. Hat siang lain plak. 

Yg ni siang mlm  buleh pakai.

Wallahu a'lam


Sent from Samsung Mobile

Selasa, 2 Mei 2017

Makna Pendapatan PAsif

Kita selalu dengar iklan dlm fb, web dan grup wasap tentang pendapatan pasif ni. Apadia pendapatan pasif ni? Saja depa nak tarik org join tu boh perkataan pelik2 kot....hahahaha

Pendapatan pasif ni lagu ni. Kita jual 1 barang sekali sj tp dapat komisen selagi org tu mnggunakan produuk kita tu. Contoh sy nak bagi ialah simkad tunetalk tone excel.

Bila kita daftar agen simkad tone excel ni, kita akan dibayar komisen sekali saja utk 1 pendaftaran. Ini komisen pendaftaran. Daftar lagi baru dapat pulak komisen pendaftaran ni. Komisen pendaftaran ni bolehla dikatakan pendapatan aktif kerana sekali jual sekali untung.

Agen baru ni akan dapat percuma simkad siap dgn kredit dan data. Apabila beliau topup semula, kita akan dibayar komisen mengikut jumlah topup beliau. Contoh bulan seterusnya beliau topup rm100, maka kia akan dpt 10% komisen iaitu rm10. Komisen ni boleh la nak panggil pendaftaran pasif kerana kita akan dibayar komisen setiap kali beliau topup. X kira la di mana dia topup.

Sekali saja kita daftar, kita dibayar komisen setiap agen tersebut menambah nilai simkad tersebut sampai bila2..................Kita x perlu pun menjual topup kepada beliau sebab topup ni boleh dibeli di mana2 kedai jual topup.

Lebih ramai org guna simkad ni maka bertambahlah pendapatan pasif kita. Walaupun kita dah x daftar org, kita masih dapat komisen dari topup org2 yg telah didaftarkan.

Kalu seorg agen topup rm60, kita dibayar rm6. Kalu kita ada 10 org agen, tiap2 bulan insyaAllah kita akan dapat RM60.......dah boleh bayar topup bulanan kita.......

peratus komisen topup
Kalu nilai topup kita sendiri kurang RM60, peratus komisen adalah berbeza jika kita topup rm60 dan lebih setiap bulan. Rujuk gambar di atas.

Anggaran pendapatan pasif bulanan berdasarkan jumlah ahli/agen yg didaftarkan



Jumaat, 28 April 2017

Smartwatch

Jam1
Jam 2
Menu 
Jam 3
Jam dah rosak. Nak kena beli baru. Yg murah2 ja duk beli pun. Plg mahal pun rm50 ja. Tiba2 teringat member yg dpt free gift smartwatch  masa daftar kredit card. Tgk online ada yg jual rm49 ja. Boleh try dulu.

Jam ni x la besar sgt. Display dia pun 1.2 inci ja. Boleh masuk simkad dan memory card tp xtau la plg besar brp gb.

Katanya bateri buleh thn sehari sj. Kalu guna phone la. Kalu jam sj boleh p 2 hari kot.

Nak guna camera kn masuk memory kad la. Mungkin memori dalaman dia kecik ja. Video xleh main kot, xdak pun video player.

Nak guna phone kn pakai bluetooth kot kalu nk cakap. Xkn nk ckp kt jam. Hahahahaha...

Tp ada speaker boleh main audio file dr memori kad. Bunyi muzik masa on tu mcm sedap gak speaker dia.

Camera dia x cantik mngkin 1Mp atau kurg lg.

Ada apa2 boleh tanya kt komen.




Sent from Samsung Mobile

Khamis, 27 April 2017

Perjalanan Menuntut Ilmu

cabaran 
kalu gini la cabaran yg perlu dilalui hari2 nk ke sekolah.....agak2 lengang sekolah tu. Hanya yg berhati waja ja sanggup merempuh semua ini demi ilmu Allah.

Anak2 kita hujan sikit pun dah xmau pi sekolah. Takut demam. Padaha pi naik keta mak ayah hantor sampi pintu sekolah plak tu.



mendaki


bahaya ooo jgn tgk tepi


bila ujan....habih la kasut putih tu

















Yang memberi rezki adalah Allah. Ilmu juga milik Allah. Hidayah juga dari Allah. Yakin la pada Allah bahawa usahamu bukan sia2.....

Kalu kasut dan baju kotor, xkan cikgu nak maroh kot. Aku dulu pun penah ikat kasut ngan plastik takmoh bg kena selut. Last2 pak aku beli kasut plastik, sapei skoloh basuh jei ngan air.....hahahaha

Masa diambil utk sampi ke skoloh pun agak lama, keringat letih berjalan dan mendaki dan bermacam2 pengalaman yg dirasai. InsyaAllah akan menjadikan individu yg berhati waja, kental dan x putus asa bila dewasa kelak.....aamiiin...

Tgk yg belakang tu macam anak ku plak, tiba2 mata masuk habuk...

Semoga Allah meluaskan rezeki mereka seluas dunia ini....aamiinnn




Selasa, 18 April 2017

Juara Dunia Basikal

Tengok kat video tu nampak dia duk belakang. Duk pikir gak ku mana buleh pas ke depan. TP x kisah la dah tahu dah dia yg menang. Kalu x tahu lg keputusan mesti rasa pakai kena dah. Entah macamana dalam duk kalut2 tu dia menyelit2 dan potong. Siap buleh tinggai depa lain agak jauh la.

Tahniah azizul, kecik ja tp kayuhan dia berkuasa tinggi kalu dibandingkan dengan peserta lain.

kecik2 cili api
Agak2 berapa la insentif dia akan dapat dari PM,KJ MSN atau menteri besar.

Tapi sebelum tu ramai yg dah lihat usaha gigih beliau, termasuk di beberapa kejohanan besar seblom ni. Dgn tanpa disangka2 kejayaan ini muncul.

Rezeki dari Allah mmg tak disangka2. Nikmat sihat yg sedang kita kecapi ni pun sapa sangka, bila sakit satni baru la terasa betapa nikmatnya sihat kan...


Rabu, 29 Mac 2017

Penawar Kebas2 Kaki





Alhamdulillah....dpt respon positif dr customer pati herba madu (phm) keluaran Clear Herbs terhadap sakit kebas2 kaki beliau. 

Beliau mencuba Phm kerana mendpt info kebas2 kaki adalah salah 1 simpton kpd stroke. Phm pula sering dikaitkn dgn fungsi mencuci salur darah dr tersumbat oleh kolestrol. Sekaligus mengurangkn risiko jantung tersumbat dan pengapliran darah yg tidak lancar.

Alhamdulillah.....setelah minum habis sebotol phm 250ml dlm masa 2-3 minggu, kebas2 kaki dah hplg. Beliau mendptkan lg sebotol phm utk terus diminum bg mengurgkn risiko saluran darah tersumbt dan kebas2 kaki drp berulang.








Sent from Samsung Mobile

Selasa, 28 Februari 2017

Jep kawin Sari yanti

Ramai org kawin taun ni tp bila terdengar depa ni kawin macam terkejut pun ada, mcm teruja pun ada. Tahniah kepada mereka, semoga diberkati dan dirahmati.

Senyap2 ja no. Xdak sapa pun haba kat ku. TP masa dalam sepahtu reunion tu ada gak shuib ngan rahim ngn ebby yus duk usik2. Rupanya betui la sangkaan ku.

Ingatka jep ni dah kawen. Bujang lg sebelum ni rupanya. Alhamdulillah.

Kawen2 terus dpt anak, ni la rezeki.

Shuib ngn sara
Alhamdulillah

Selasa, 21 Februari 2017

Kemalangan remaja berbasikal

Insiden kemalangan budak2 basikal baru2 ni amat menyedihkan. Tp benda dah jadi kita kena redha. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Cuba bayangkan ia berlaku kepada keluarga kita. Semoga roh mereka semua dicucuri rahmat oleh Allah s.w.t,

Mati itu pasti. Cepat atau lambat, di mana dan bagaimana, tadak sapa tau. Semua org tau mati itu pasti tp selalu terlupa yg ia boleh datang bila2 masa. Adakah kita bersedia?

Setiap perbuatan kita sepanjang hidup kita akan dipersoal satu persatu. Kena ingat juga manusia mudah tersilap. Dalam sekelip mata kita boleh melakukan kesilapan, walaupun kita sebenar masa tu dalam keadaan waras.

Siapakah penolong kita? Mak bapak kita? Kawan2 kita? Guru2 kita? Sedangkan mereka juga manusia seperti kita.

Sebab tu la manusia diminta brgantung sepenuhnya kepada Allah, dialah yg mengetahui segalanya, dialah yg menetukan segalanya. Adakah kita sedar bahawa setiap apa yg kita kerjakan pasi Allah mengetahuinya. Dalam hati lagi Alah dah tau.

Ramai yg marah kepada ibu bapa, ada yg pertikaikan bgmn pemandu boleh x perasan budak2 ni. Padahal kita xberada di tempat mereka. Kita x tahu cerita sebenar. Siapa yg salah biarlah polis yg siasat.

Inilah perancangan Allah sebagai pengajaran bagi ibu bapa dan pemandu. Ia boleh berlaku kepada sesiapa pun sebagai ujian dari nya.

Akhir zaman ni, manusia terlalu memandang dunia. Maukan hidup serba mewah, boleh memiliki kreta idaman dll...masing2 berlumba2 ke arah harta dunia. Masjid terus sepi, kuliah maghrib lengang. Sebab si pemuda sibuk dgn dunia, bpa2 sibuk dgn isteri dan anak2, peniaga sibuk dgn perniagaannya. Bila jlan mereka dihalang, terus hilang pertimbangan. Padahal Allah lah yg membri rezki dan Allah jualah yg menyuruh berpesan2 kepada kebenaran dan kesabaran.

Hambamu ni juga sering terlupa, kerap kali terkandas mengikut nafsu dan emosi. Semoga Allah mengampuni kita dan merahmati hidup kita. Beristigfarlah.....

Astaghfirullahal 'azim
Astaghfirullah hal 'azim
Astagh firullah hal 'azim..

Wallahua' lam bish sawab

Selasa, 14 Februari 2017

Mana satu nak pilih ni

Sebelom ni beli camcorder, pasang kat kereta ok la. Bila boh kat moto, gambar terbalik, pastu nk kena connect power sentiasa, Xdak bateri built in. Alhamdulillah ada org nak beli...let go je la.

Sekarang nak cari yang boleh pasang kat moto. Mesti mau yg waterproof satni tgh ride hujan turun abih short.

Go pro xyah haba la, x mampu ambo. Yg murah 100 pun x terbeli lg. Kedekut piang.

Yg camcorder aritu pun sbb 40hinggit jei tu gagah beli.

Spy glasses pun duk ushar2 gk. Senang pakai xyah duk pasang x mana2. Nak rekod pun sng nak aim. Tp rega lg mahal drp sj camera. Susah benor nk wat pilihan.

kat lazada
720p tu kira ok dah. Kalu 1080p tu lagi HD la. TP memory kad mau yg class 10 la baru optimum.
Yg ni murah tp shipping dia makan seminggu dua gak....yg mahal2 tu boleh la dapat seminggu.


yg paling murah di lazada
Apa cadangan tuan2 dan puan2. Nak beli yg mana. Dah dekat 2 bulan duk servey.

Khamis, 26 Januari 2017

ZXR250 camera onboard

Beli kamera utk kereta tp pasang kat tank moto. Malangnya kena sambung ke powerbnk sentiasa jadi kamera kena letak dkt badan pasai powerbnk duk lam poket. Nak pasang kat fering segan plak. Gedabak j nampak padahal nak p keja ja.

Beli dgn harga rm40 x termasuk memory card. Kualiti gambar boleh la......bila bergerak2 gambar jadi blur la. Memory card kalu guna class 10 punya mungkin lg baik la gambar dia

ANda tgk la sendiri....

Sabtu, 21 Januari 2017

Batu Kurau banjir

bsn batu kurau

























Semalam terima wasap dr kg...gambar pekan batu kuro banjir. X sampi lutut pun. Pekan batu kuro yg banjir, kg kami atas bukit, air turun laju macam sungai kata dema.

Biasa kalu batu kuro banjir sat ja air surut.....byk kali gak lagu tu. Tp lama dah la....puluh taun dah pa x banjir. Duk banjir pun tang bangunan UMNO tu la sbb jln dia rendah....stezen shell pun kn gak la. Abih minyak masuk air.....gihihi




Sent from Samsung Mobile

Selasa, 17 Januari 2017

Boleh jadi rezki kita kerana dia



Ada dua orang adik-beradik pada zaman Nabi. Salah seorang selalu pergi mengaji dengan Nabi, manakala saudaranya seorang lagi keluar bekerja untuk menyara keluarga mereka. 

Suatu hari saudara yang bekerja datang mengadu kepada Nabi tentang saudaranya yang tidak bekerja membantu keluarga. Di hujung bicara, Nabi membalas: "Boleh jadi rezeki awak kerana dia." (Riwayat al-Tirmizi)

.....................
Tumpang Rezeki

Perkara ini ialah satu hakikat penting tentang rezeki yang mungkin ramai antara kita tidak sedari. Contohnya selama ini kita merasakan rezeki anak-anak daripada perantaraan kita. Maklumlah kita yang memberi makan minum dan pakaian mereka. Dalam tidak sedar sebenarnya kita yang menumpang rezeki mereka. 

Bagaimana begitu? Bayangkan jika anak-anak kita tidak direzekikan kesihatan yang baik; sakit itu ini. Rasa-rasanya kita sendiri tidak merasa duit gaji bulanan kerana dihabiskan untuk berubat.

Demikianlah yang cuba disampaikan oleh Nabi kepada sahabat ini. Boleh jadi orang ramai berurus niaga dengannya kerana mengenangkan saudaranya yang rajin belajar dengan Nabi. Siapa tahu. Kisah di atas diceritakan oleh Anas bin Malik, pelayan muda Nabi. 

Dalam situasi lain pula, seorang sahabat bernama Saad bin Abi Waqqas merasakan dirinya berkelebihan daripada sahabat Nabi yang lain yang lebih rendah daripadanya. Lalu Nabi menegurnya: "Tidaklah kamu dibantu dan diberi rezeki melainkan kerana orang lemah dalam kalangan kamu jua." (Riwayat al-Bukhari)

Dalam riwayat lain disebut: "Hanya sahaja Allah membantu umat ini disebabkan golongan lemah mereka; dengan sebab doa mereka, solat mereka dan keikhlasan mereka." (Riwayat al-Nasa'i)

Saya doakan semoga hari ini yang bermula dengan mengingati pesanan Nabi ini lebih diberkati Allah. 

Amin.

Ayuh sama-sama kita ulang kaji soal rezeki melalui Solusi 99-Agar Rezeki Tidak Lagi Misteri. 

#majalahsolusi
#isu99
#agarrezekitidaklagimisteri

Sent from Samsung Mobile

Selasa, 10 Januari 2017

Faiz Subri Terbaik

Tahniah faiz Subri. Rezki Allah ada di mana2. X main premier league pun boleh terima anugerah. Penang x sehebat JDT pun tp gol dia mampu bawak p sana. Nikmat mana lagi yang nak kamu dustakan?

Rezki, Allah yang bagi. Walau sehebat mana pun, sepandai mana pun, sekaya mana pun, penipu tara mana pun, tapi kalau bkn rezki kau, mmg x dpt la. Kalu dah mmg ditulis rezeki kau, ula dalam batu pun buleh hidup.

Tp kenapa kita masih mengutamakan yg lain dari Allah, yang maha kaya, yang menentukan rezki kita. Kita sanggup mlewatkan solat kerana mencari rezki, kita lupa berzikir, bersalawat, membaca ALQuran, padahal hari2 kita dicurahkan rezki oleh Allah..

Astaghfirullah....

Wallahua'lam,.............



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...