Rabu, 13 April 2016

Dr Zakir Naik mai Malaysia lg.

Beliau pernah dianugerahkan Tokoh Maal Hijarah pada tahun berapa x ingat. Beliau juga dikenali dunia kerana ceramahnya yg melibatkan perbandingan agama. Beliau juga menghafal kitab2 agama lain seperti Bible, Hindu dll.

Video beliau byk dipos dalam youtube dan beliau banyak menjawab soalan2 dan kritikan dr non muslim. Byk jugak yg memeluk Islam selepas mendengar jawpan dari beliau. Alhamdulillah...

Beliau beraal dari India tp diundang ke merata dunia menyampakan ceramah dan menjawab soalan2 dr non muslim. Beliau sering di beri layanan istimewa termasuk pasukan keselamatan bagi mengawal keselamatan beliau bila pergi ke kawasan yg bergolak.

Kali ini kehdirannya ke Malaysia tidak disenangi oleh beberapa pihak . Sehinggakan Polis juga mencadangkan supaya ia dibatalkan atas isu keselamatan. Ada juga yg mengatakan program Dr Zakir Naik ini tidak membawa kebaikan, sesat, setan dan sbgnya.

Namun demikian ada juga pihak yg menyatakan sokongan terhadapnya dan membantah ke atas kenyataan2 yg sedemikian. Sedngkan beliau diterima diseluruh dunia baik negara Islam atau tidak, tetapi kenapa tidk dibenarkan di Malaysia???

Study first
Tujuan belaiu adalah untuk menerangkan Islam kepada seluruh manusia berdasarkan AlQuran dan hadis. Membuktikn bahawa ALQuran adalh kitab tuhan.

Wallahua'lam...

1 ulasan:

  1. Do you need free Google+ Circles?
    Did you know you can get them ON AUTOPILOT AND TOTALLY FOR FREE by using Add Me Fast?

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...