Selasa, 5 April 2016

Antara Khairul Idham dan Adam Norrodin

Terkejut bila terbaca kat fb kemenangan anak Malaysia ni di moto3 Argentina, terus tgk video dari mula dan akhirnya menjadi juara. Sempat juga melihat pelumba kedua moto kala hijau jatuh pd selekoh terakhir dan bangun menolak motonya hingga ke garisan penamat.

Baru ku dapat tahu yg moto hijau tu juga anak Malaysia. Allahu akbar. Mula terasa sedih. Kalu tidak no 1 dan 2 jadi milik Malaysia. Tapi perancangan Allah adalah yang terbaik, bagi 1 ja kemenangan. Sementara 1 lg sebagai titipan perjuangan seorang pelumba utk disaksikan seluruh negara bahawa mereka adalah manusia biasa yg berjuang habis2san di jalan mereka sendiri.

Senang bagi kita memuji yg menang dan melekehkan yg kalah sedangkan kita semua sedar kemenangan mutlak adalah milik Allah jua. Sekurang2nya hargailah perjuangan mereka. Berilah mereka peluang x kiralah dlm bidang apa pun. Sedangkan Allah pun memberi peluang kepada pendosa utk bertaubat dan pasti menerima taubat mereka selagi pintu taubat belum teertutup iaitu apabila nyawa dah ke halkum.
Khairul Idham

Khairul Idham

Adam norrodin

Adam Norrodin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...