Jumaat, 29 April 2016

El Nino. Bil letrik meningkat

Tu dia...TNB kata el nino punya pasai. Patut la bil letrik aku melonjak ke tahap yg tak terpikiq. Selalunya 40 ke 50 hinggit jei. Bln ni RM135 teruih. Mengelopor gak sat.

Mana taknya balik keja on dah ekon. Sebelom ni nk tido baru on ekon tu pun 3 4 jam ja. Set timer. La ni sampai pagi dah bangun subuh baru tutup, ada gak hari yg kul 8 baru tutup. SUhu pun mesti set palin rendah punya....tp x rasa macam kat ENgland pun.

hampir  3 x ganda
Musim panas ni pun masih x nampak macam nak berkurang. Tp hujan ada gak turun sekali kala walaupun sat saja. Rumput di padang nampak hijau sikit dah. ALhamdulillah.

Nampak gaya kena pasang kad LA Genius gak la.

MMG Genius


Rabu, 13 April 2016

Basikal Elektrik DIY

Lama duk perati duk kaji, tp sampai la ni x jadi lg basikal letrik ku. Nak beli hat dah siap pun mahei nak mapoh. Nak diy pun mahei....Skuter pun lawa tp ribu. Nak gak yg boleh bawa anak jalan2 kan!

Bagian yg susah nya nk pasang motor kat preweng basikal. Kena ada pemegang besi pasang kuat2. Buleh pasang yg tu kira siap la. Yg lainnya tinggal bateri ngan kontroller la. Boh g tang mana pun.

Nak at lagu ni la


yg ni mudah tp rega kat 2000 plak
wiring lengkap basikal letrik
Contoh motor yg digunakan

24V brushless motor. 
Harganya

Boleh dapat dari Cytron 

Dr Zakir Naik mai Malaysia lg.

Beliau pernah dianugerahkan Tokoh Maal Hijarah pada tahun berapa x ingat. Beliau juga dikenali dunia kerana ceramahnya yg melibatkan perbandingan agama. Beliau juga menghafal kitab2 agama lain seperti Bible, Hindu dll.

Video beliau byk dipos dalam youtube dan beliau banyak menjawab soalan2 dan kritikan dr non muslim. Byk jugak yg memeluk Islam selepas mendengar jawpan dari beliau. Alhamdulillah...

Beliau beraal dari India tp diundang ke merata dunia menyampakan ceramah dan menjawab soalan2 dr non muslim. Beliau sering di beri layanan istimewa termasuk pasukan keselamatan bagi mengawal keselamatan beliau bila pergi ke kawasan yg bergolak.

Kali ini kehdirannya ke Malaysia tidak disenangi oleh beberapa pihak . Sehinggakan Polis juga mencadangkan supaya ia dibatalkan atas isu keselamatan. Ada juga yg mengatakan program Dr Zakir Naik ini tidak membawa kebaikan, sesat, setan dan sbgnya.

Namun demikian ada juga pihak yg menyatakan sokongan terhadapnya dan membantah ke atas kenyataan2 yg sedemikian. Sedngkan beliau diterima diseluruh dunia baik negara Islam atau tidak, tetapi kenapa tidk dibenarkan di Malaysia???

Study first
Tujuan belaiu adalah untuk menerangkan Islam kepada seluruh manusia berdasarkan AlQuran dan hadis. Membuktikn bahawa ALQuran adalh kitab tuhan.

Wallahua'lam...

Jumaat, 8 April 2016

Perginya Mr.Os

Innalillahi wainna ilaihi rojiun..

Mr Os sedang menyampaikan ceramah
Husnul Khatim

Takziah kepada ahli keluarga arwah. Semoga ditempatkan bersama org beriman dan beramal soleh

Khamis, 7 April 2016

Air Mutiara Assyifa

Khasiat Air Mutiara
Alhamdulillah, beberapa minggu yg lalu balik kampong sorg2 ride zxr250. Ikat ekzos ngan wayar letrik ja. Sampi kapong dah putuih, sib bek ekzos x tercabut.

Masa balik isteri kirim 2 helai seluar minta tolong jiran jahit. Padahal beg dah penuh dgn brg2 kedai. Masa naik x brp tenang asik duk perati blkg ja takut brg jatuh.

Ingat ka masa balik beg koong la. Boleh la galas ja. Mak plak kirim air mutiara 6 botol suruh bg isteri dan anak2 minum. Nye kirim gak ke adik ipar, sebab adik ipar ada penat. Mak kata baik untuk sakit penat.

Bila diminum air ini, mula2 rasa payau, bila ditelan dah rasa manis plak. Isteri pun cuba, dia rasa pahit. Anak2 pun rasa pahit gak. Teruih dema x moh minung.

Nak bagi dema minung gak, saya campurkan dgn air minuman dirumah. Alhamdulillah dah berjaya, dema minung x rasa pa kot. Setakat la ni dah berbelas botol dah habis, masih terus membeli lagi dan campur macam tu.

Saya pun minum gak sikit2 pagi tghri dan malam bg tahan buleh sebotol 2 hari.

Tgk pada khasiat dia, ia mampu menyembuh kan dgn izin Allah, byk penyakit macam dalam gambar tu. Harga pun murah ja rm5.50 sebotol. Mana tahu dgn izinnya kita bebas dari penyakit yg selama ini dah giveup dan duk berubat. Mungkin jumlah botol yg diminum xsama mengikut orang la.

Tgk pada testimoni di page FB air mutiara ni, ada byk feedback yg menarik diberi oleh pengguna.

Rasanya x salah kita mencuba, air je pun...

Antara testimoni yg saya ambik dr FB air mutiara ini.

Batu Karang
Kanak2 pun buleh minum

























Selamat mencuba. Semoga dgn ikhtiar kita yg sedikit Allah menyembuhkan penyakit pada tubuh badan kita. AAmiinnn.


Selasa, 5 April 2016

Antara Khairul Idham dan Adam Norrodin

Terkejut bila terbaca kat fb kemenangan anak Malaysia ni di moto3 Argentina, terus tgk video dari mula dan akhirnya menjadi juara. Sempat juga melihat pelumba kedua moto kala hijau jatuh pd selekoh terakhir dan bangun menolak motonya hingga ke garisan penamat.

Baru ku dapat tahu yg moto hijau tu juga anak Malaysia. Allahu akbar. Mula terasa sedih. Kalu tidak no 1 dan 2 jadi milik Malaysia. Tapi perancangan Allah adalah yang terbaik, bagi 1 ja kemenangan. Sementara 1 lg sebagai titipan perjuangan seorang pelumba utk disaksikan seluruh negara bahawa mereka adalah manusia biasa yg berjuang habis2san di jalan mereka sendiri.

Senang bagi kita memuji yg menang dan melekehkan yg kalah sedangkan kita semua sedar kemenangan mutlak adalah milik Allah jua. Sekurang2nya hargailah perjuangan mereka. Berilah mereka peluang x kiralah dlm bidang apa pun. Sedangkan Allah pun memberi peluang kepada pendosa utk bertaubat dan pasti menerima taubat mereka selagi pintu taubat belum teertutup iaitu apabila nyawa dah ke halkum.
Khairul Idham

Khairul Idham

Adam norrodin

Adam Norrodin

Isnin, 4 April 2016

Kad Genius


Kad ni mmg genius
Nama pun genius kan, mesti buleh buat macam2. Bukan setakat jimat letrik dan minyak tp mampu memberi kesan kepada masalh kesihatan.

Katanya kad ini dimuatkan dgn ion negatif. Berfungsi menstabilkan ion ditempat di mana ia diletakkan dan menjadikan sistem tersebut berfungsi dgn lebih efisien.

Byk dah testimoni diterima, Ada gak yg x msuk akal tp benda ni x nampak mcmna nk masuk akal. Dah nama pun ion kan, mn nak rasa jika x dicuba.

Jika diletakkan pada bekas air selama beberapa lama mampu menukarkan air tersebut kepada alkali yg memberikan rasa lain dr yg asal. Air alkali memang baik utk tubuh kerana mampu meneutralkan keasidan dalam tubuh yg boleh menyebabkan masalah atau penyakit.

Jika diletakkan pada badan juga akan meneutralkan ion pada tubuh dan memberikan keselesaan dan menghilang kepenatan dan lenguh2 yg diakibatkan kelebihan ion positif.

Insya Allah, kita hanya beeusaha, hanya dia yg menetukan.
Kandungan kad 

Test amp guna clamp meter

Hasil guna kad LA Genius

Jimat minyak kereta, moto pun. Jimat gas memasak. Untuk lebih byk testimoni boleh search kat google Testimoni Kad La Genius.

Jika berminat boleh watsapp saya di 0194446355.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...