Rabu, 9 Disember 2015

Mencari Redha ALlah

Kenapa kita solat, bayar zakat, puasa? Ada yang akan jawab, ia perintah Allah, rukun Islam, untuk dapat pahala, syurga, jauhi neraka dan macam2 lagi. Jawapan yang sama tp berbagai cara di sampaikan. Semua itu adalah perintah Allah, kita hambanya jadi patut la kita taat padanya x kira apa pasai pun. Pasai syurga ka neraka ka pahala ka apa pun.


Apabila kita taat perintahnya baru la kita boleh dapat redhanya. Baru la dapat kasih sayangnya. Mungkn akan dapat syurganya. Sesungguhnya kasih sayang Allah itu lebih besar, tinggi nilainya dari alam dan seluruh isinya.

Ada yang bersedekah kerana dgn bersedekah dgn harapan akan bertambah lah rezki nya. Tp dia lupa bahawa Allah lah yg memberi rezki. Kalu kita bersedekah supaya rezki bertambah, mungkin rezki kita Allah tambah tp adakah kita dapat kasih sayang Allah.

Buatlah semua amal kebajikan kerana Allah setakat yg kita mampu bukan kerana imbuhan dunia. hanya Allah lah yang memberi rezki, kesihatan kekuatan, kebolehan, keselamatan dan segla2nya.
InsyaAllah kita akan dapat semua itu bila kita dapat redha Allah.


Bagaimana mendapat redha Allha?

Taat lah segala perintahnya, lakukan amal kebaikan kerana Allah semata2 bukan utk imbuhan dunia. Ingat Allah saja masa buat amal, samada amal soleh, amal jariah ka.

Wallahu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...