Khamis, 19 Mac 2015

Hukum Hudud dibentangkan di Kelantan

Alhamdulillah.......akhirnya. Disebalik tentangan dan penolakan dgn hujah2 yg pelik yg hanya menggambarkan kejahilan diri manusia.

Hukum tuhan pun nk pertikai. Sedangkan kita pun Allah yg cipta. Layakkah kita nk pertikai. Otak kita pun dr Allah dan kita plak guna utk nk menolak dia plak.

Dia yg maha mengetahui segala yg dilangit dan di bumi. Nabi pun kata, dgn Alquran dan hadis manusia x akn sesat selama2nya. Kenapa kita x ikut Alquran dan hadis utk selesaikan masalah di dunia ini?

Sedangkn kita pun x faham sgt pasal hudud dgn sepenuhnya xkn dgn semudah itu kita boleh buat kesimpulan.Serahla kpd yg berilmu.

Sedangkan byk hukum yg kita buat pun x dpt menyelesaikan masalah malah lebih berleluasa. Hukum yg sedia ada pun byk kelemahan tp kita guna gak tp hudud : cuba pun x mau dah bg kesimpulan yg negatif.

Sebenarnya apa yg berlaku di dunia adalah perancangan yg maha esa utk menguji kita sejauh mana kita beriman padanya. Dia memberi rezki kpd sesiapa yg dikehendakinya dan dia memberi hidayah kpd sesiapa yg dikehendakinya.

Sedarlah apa yg kita miliki sekarang, duit pangkat harta kesihatan kebijaksanaan, semuanya drp dia. Namun adakah kita bersyukur dgn menggunakan semua itu utk meraih keredhaannya. 

Sebenarnya kita yg memerlukan Allah sdgkn dia xkn terjejas sedikit pun kalu kita berpaling melainkan siksaan yg pedih lah habuan kita.

Wallahua'lam.....


Sent from Samsung Mobile

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...