Khamis, 27 Mac 2014

MH370 berakhir di Lautan Hindi

Berita yg sungguh meruntun jiwa. Setelah lebih 2 minggu penantian yg penuh menyeksakan, akhirnya PM memaklumkan bahawa pesawat MAS MH370 berakhir di Lautan Hindi.

Selepas seluruh negara berganding tenaga bersolat hajat dan x henti2 mendoakan keselamatan semua dalam pesawat, akhirnya terhurai juga misteri kehilangannya.

Sesungguhnya kita hanya mampu merancang, sedangkan Allah lah sebaik2 perancang, Dialah yang menentukan segala.

Wallahua'lam.......

Rabu, 12 Mac 2014

Di mana MH370...

Our thoughts and prayers are with the passengers, crew and families of flight Malaysia Airlines MH370














Sabtu, 8 Mac 2014

Pasang turbin udara di bumbung

Alhamdulillah....akhirnya dpt gak yg murah. 3 unit + 12 airvent hanya rm1k.....

Rasa berkuap, bahang dlm rumah dah takdak dah. Psg kipas sj pun dah selesa. Xyah psg ekon.

Benda ni duk pusing sedia, x guna letrik....jimat dah tang tu.

Sapa berminat buleh tinggal komen.

Pemasangan boleh d mn2 pun d semenanjung. Pemasangan ambik ms 1j30min hingga ke 2j30min sj. Kt rmh saya depa psg siap 1j30minit ja.....

Sy jumpa bisnes depa ni dlm blog, dgb bantuan pokcik gugel....terus watsapp ke numbo yg diberi....2 minggu lps tu baru depa mai psg. Sy xdak di rumah, depa pun kena psg byk tmpt. Jd kn set time dulu lei....

Ruang Dapur pun dah x pns ms isteri memasak. Padahal dah pasang exzos fan n hook dah sblom ni.

Tidur dlm bilik plak sampai berpeluh, psg ekon baru ok. Tp la ni dah x berpeluh dah ...x pyh psg ekon pun....

Nyamuk pun p mn x tau. Pueh meronda, jupa seko duo jei....kalu x ramai....hehehehe

Tgk kt tesco ari tu sebj turbin ni rm500++. Yg besar skit rm700 lebih. Dalam ada bilah mcm kipas, turbo ktnya, sedut lg kuat. Pah tu pakai bearing, lg ringan....senang pusing. Xpa la yg ni xdak semua tu pun dah ok. Yg ambik yg tu mau 2k+++...

Terpulang la....

Selamat mencuba....

Sent from my Sony Ericsson Xperia neo

Khamis, 6 Mac 2014

Welcome Back my sweetheart

Akhirnya setelah hampir 2 taun di weksyop, ko kembali jua ke pangkuan org yg menyayangi ko.....

Walaupon duit abih beribu, tp tangungjawab tetap diteruskan utk menjaga mu. InsyaAllah....
Pakai helmet apollo la baru klasik

Masih mengancam napaknya

Strok Haba

Panas gila ooo lo ni.....Rasa macan dihirih2 jei kulit ku yg putih melepok nih...hehehhee....mungkin lama duk lan ekon kot bab tu rasa panah ngat. Beza suhu tinging ngat...

Kesian ke rupot lei, jadi merah dah, tah kei mapuh dah. Yang dapat air tu napak lei hijo gak.

Pahtu dah panah, kering, mudah tebako lak. Bomba duk kena panggil merata sapei x cukut keta bomba. Air lak xdak, nak padan gu mana.

Tapi napak tadi adak gak yg duk gembur tanah habuan nak tanan padi. Nak ambik kot mana dey, parit pakat kering habih...

Sian anak aku ley, balik skolah nak kena hata gi mah pengasuh lak. Nek mutu lak tu. Suh duk belakang x moh, nak cokoh duk depan gak. Panah la mu awang oooo....

Penyakit strok ni memang bahaya pun. Darang tinggi ley puncanya, dok eih, makanan la puca dia. Ni strok ni lak mana puca dia??? Puca panah pedih la ni ley....Jangan duk tgh panah lama2 ngat.....dak pun cover ley ngan baju.....jgn bg cahaya matahari tu kena derek ke kulit.....

Kena banyak minum air tek. Jangan duk bahan ais sgt, manih sgt pun bahaya gak. Air kosong doh lei....

Muma pahan dak aku kata pa ni????? Boleh gi gogel trenslet, baru pahan dih....

Wallahua'lam....


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...