Jumaat, 12 Julai 2013

Dah 3 hari posa...

Hari pertama posa...perrgghhh memang terhebat cabaran, nak demam pun ada....cahaya matahari rasa macam pisau menghiris2 kulit, pedih baq hang...Duk dalam aircond pun menggigil. Mungkin sbb badan kita berehat, tiada pemprosesan makann, sbb tu la tiada pembebasan haba. Jadi badan kita pun jadi sejuk lah. Sebelom ni aku dok dlm bilik x psg aircond pun lambat gak nk berpeluh, skrg off aircond pun rs sejuk lagi....
Masa berbuka aku handas air byk cawan sampai sengkak perut...last2 x mampu nk jalan, terus x p terawih...

Hari kedua.....ok sikit. Walau pun dah bertahun aku posa, namun setiap kali ramadan pasti akn mengalami pengalaman yg sama. Rasa macam cepat lak, dah 2 hari??? Badan pun dah boleh terima sikit2. Masa buka posa lak aku krgkan minum air, atau minum lambat sikit. Makan kuih saja, nasi makan masa sahur...Alhamdulillah, ok x sengkak macam semalam, jd boleh la ke terawih. Masa sahur pun makan sikit jar, ratah lauk byk sbb dah 2 3 hari perangat.

Hari ni....panas macam biasa. Kalu duk dalam bilik, boleh la tahan. Tp kalu kerja kat luar mmg dugaan tinggi. Nasib baik aku keja dlm opis, kalu kat luar x tau la. Brp hari ja buleh posa....Dulu pnh posa masa keja kilang, tp x teruk sgt keja nya, boleh la tahan....

2 ulasan:

  1. salam,maaf ngangu..sy berminat utk mebeli voltage stblizer utk wira 1,5,,,harap saudara dapat membantu,,0192424758

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...