Isnin, 22 Julai 2013

Cuti kecemasan

Malang x berbau, langit x selalunya cerah. Hari ni ada kematian keluarga pengasuh anak aku. Jd la aku bidan terjun mengasuh sepasang anak aku.

Bulan posa lak tu. Mn aku nk cari mknn. Bkn alasan nk p kedai mamak. Tak pernah la wat keja lagu tu.

Naseb baik mak dia da siapkan moi. Ikut aku nk beli roti mengali ja. Gardenia la krim coklat, faberet depa.

Ni la risko kalu hantar ank kt pengasuh. Kalu nursery, insyaAllah xdak la cuti tiba2 mcm ni. Lain la kalu kena ttp kalu ada kes2 bayi meninggal, dera ka. Bayaran sm gak.cuma kt nursery ramai, pengasuh pun ramai. Ank aku yg sulung pun tido buai lg, adik dia lg la. Kt nursery mn ada buai. Mau meraung dulu la seblom nk biasa tido bwh.

Kt nursery depa bljr gak abc, doa, alif ba ta. Pengasuh memang x ajar apa pun. Tp manja giler la bdk2 jdnya.

Berbndg kt jg sendri lak, diorg punya perangai jd lain. Arahan kita krg diendahkan. Ssh nk tdo, x moh tdo. Sdgkn kalu d rmh pengasuh, pg tdo bgn mkn tghr ptg tdo plak.

Walubgmnpun, pastikan ank anda dlm keadaan selamat dan selesa sblum meninggalkan mereka. Rezki buleh cari, tp ank amanah Allah.

Wallahualam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...