Khamis, 18 April 2013

Bila perempuan bersolek....

Org pompuan kalu keluar rumah mesti nak solek. Tp bila di rumah x solek pun. Padahal solek bila berada di rumah lagi dituntut, utk suami. Bukan xyah solek kalu keluar rumah, biasa2 dah la.Pakai bedak pastu gincu sikit dah la. Ni mengadap cermin berjam2. Lain la kalu keluar dgn suami. Baru la suami senang berjalan dgn isteri dia yg cantik. Kalu selekeh, suami sebatu didepan isteri la jawabnya.

Pi keja pakai perfume wangi menyucuk hidung, bila di rumah x pakai plak. Suami nak rapat2 pun malas berbau asyem....Nak bagi org puji ke nak bg suami puji.

Syaitan dah berjaya mengelirukan manusia. Semua jadi terbalik. Dijemput kenduri, tp bersalam ada isi. Kalu xdak isi nanti apa tuan rumah kata. Malu punya pasal letak singgit dalam sampul. Org lain pun ikut, maka jadilah adat ikut ikutan. Padahal kalu x beri pun xpa, la ni dah jadoi wajib pulak. Lain la kalu pi melawat jenazah, elok sgt diberi sumbangan. Dah kita dijempt kenduri arwah, x salam berisi pun. Padahal keluarga tersebut baru kehilangan ahli. Siap dapat  duit lak tu. Diorang lak sedekah kat kita.

Org lelaki memang suka pompuan cantik, tambah yg duk dedah sana sini tu. Tp bila kita tgk depa marah, kata kita gatal. Kalu xnak bg tgk pakai la tutup aurat. Tujuan depa pakai dedah2 utk apa? Nk bg org tgk la. Isk isk isk.....confuse confuse confuse. Bila laki menggatal kat pompuan lain, depa marah. Padahal depa sendiri tau kenapa laki depa dah x syok kat depa. Depa pakai lawa2 solek tebal2 masa gi keja ja. Utk org lain, utk laki org la tu. Laki dia pun duk tgk bini org la. Salah laki ka pompuan. Nak tau tgk nona di tv3....

Lelaki ni duk di rumah dgn kluar rumah sama ja. Seluar jeans baju T. Xkan duk tumah nak pakai kemeja ngan slack. Solek memang xdak la. Pakai bedak ja. Minyak wangi pun buh sama macam masa p keja. Tu pun kadang2 lupa.

2x5, 5x2....aku kata hang, hang kata aku.........

Yg x bertudung kata, "kalu pakai tudung tp perangai x elok pun x guna gak". Kita nampak kesalahan dia kerana x bertudung, dedah aurat......tp kebaikan dia kita x nampak. Tp yg bertudung pulak x dak pun kita puji dia tutup aurat, tp  kalu dia buat perangai x elok, itu yg kita nampak berbanding tudung dia. Jadi jelas la kerja manusia ni utk mencari salah org. SUami cari salah isteri. isteri cari salah suami. Setan berjaya lagi. Cuba kita kalih balik, apa sj kebaikan kita nampak, kita puji, yg x elok kita sunyi....lain la kalu dia mencuri ke hapa ke....

cantik ke x aurat lebih utama

1 ulasan:

  1. If you want your ex-girlfriend or ex-boyfriend to come crawling back to you on their knees (even if they're dating somebody else now) you need to watch this video
    right away...

    (VIDEO) Want your ex CRAWLING back to you...?

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...