Khamis, 7 Mac 2013

Perbaharui insurans motor di POS

Pagi td lepas pos barang, tanya kak kaunter boleh dak renew roadtax insuran kat pejabat pos. Dia kata buleh! Bawa polisi dan geran. Polisi xdak kak! Tak pa wak mai geran ja, polisi kita buleh cek kat sini. Ya ka.....

Aku pun balik ambik geran. Bagi dia, dia cek kena la RM135.50. Road tax insurans utk motor kriss aku ni dah seminggu mampuih.....Sekejap jer siap, nak tunggu giliran ja lama sikit.

pejabat pos kecik


Kelmarin aku pi pej. pos nak pos barang. Ambik no dapat no. xx98, sekarang xx88. Lambat tu ada 10 org lagi duk tunggu. So aku p beli buhun sup bungkus kat bini aku, minum tea ais segelas, isap rokok daung. Balik hantar bihun sup. Dekat ja....Patah balik ke pej. pos, tgk2 no masa tu xx97. Maknanya lepas ni aku la. Tu dia aih, berapa byk keja aku buleh buat dari duk termenung tunggu giliran....

Menurut member aku yg keja kat maybank. Insuran naik lagi. Sbb dah terima BR1M! Heheheh ya ka....kutip balik ker? Ntah la...Kalu x ambik, xleh renew roadtax insurans. Ambik, kalu claim lambat kemain. Insuran insuran.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...