Khamis, 21 Mac 2013

Filter waterboss

Selepas sebulan aku pasang filter ni, baru buat backwash. Tunggu cina yg jual ni kata seminggu dia nak mai tunjuk, x mai mai pun. Jadi aku buat sendiri la...

Puas cari gambar filter waterboss kat google, awat xdak yg sama macam yg aku pasang???? Kena tipu pa. RM2180 wooo...dapat hadiah periuk nasi 1 harga RM200.....

waterboss filter


Ada auto ada manual. Aku punya manual. Manually backwash dan hasilnya selepas sebulan seperti dalam gambar. Air keruh maknanya mendapan yg telah ditapis yg lekat kat penapis....

kalau x pakai penapis maknanya kita minum air sekali dgn yg warna coklat tu la.
dalam rumah aku pasang yg ni....alkaline

lama gak baru jernih balik....banyak tu...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...