Rabu, 9 Januari 2013

Salah hisap e cigarette

Pulakkk...
Pulak dah. Tgh syok duk lyn, tiba2 salah pulak. Bahan terkawal la, denda la penjara la. Hisap rokok biasa lak x salah. Padahal kita nk lari dr bhy rokok biasa. Hisap rokok ni asap pun wangi, x mengandungi gas yg berbahaya pd org lain. Org yg x hisap rokok pun x terganggu dgn asap e cig ni berbanding rokok biasa. Ia mcm terapi nikotin la, lama2 buleh berenti. Aku hisap aku tau la. Yg masuk bdn kt pun nikotin je, tar pun xdak. Gigi x kuning, berkarat. Lebih jmt dr rokok biasa. Cuma mula2 ja modal tinggi. Seminggu pakai dah blk modal dah. Yg penting kesihatan kita, krg la mudarat.
Mungkin sbb x dikenakan tax kot mcm rokok biasa. Bila ramai yg duk hisap yg ni, krg laa tax. Kilang rokok marah la.......kot.

pesen lama....

Mcm alat jimat letrik la, kt x jmt, jgn tertipu. Bila aku jual ramai yg kt jimat. Kalu x jmt pun ku pulgkan duit. Mn ada tipu. Siap ada waranti lagi, kalu rosak buleh tukar selagi x blk modal. Isk isk x faham aku....
Nikotin ni adalah bhn terkawaal, racun. Tp nikotin pd rokok biasa, tembakau x racun ka? Sebab tembakau bhn semulajadi kot. Abis cecair nikotin depa ambik mn. Buat guna bhn kimia ka? Kn tanya saintis ni mcmn cecair nikotin dihasilkan. Kalu dari tembakau gak x salah. Yeeey...

secukup rasa

Cara yg betul

Ada jugak yg x mau pakai sebab x pasti status halal haram liquid nikotin tu. Sebab dibuat di china. Kalu buat di Malaysia pun belum tentu gak. So kena tanya Jakim, minta depa pi check status benda ni. Sebab ramai duk hisap dah takut2 x halal lak.....

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...