Rabu, 23 Januari 2013

Jambatan Kedua Pulau Pinang

Katanya akan siap awal 2 bulan. Sekarang dah 90%. Lajunya nak siap. Rilek la. Nk p mana? Aku duk Prai dah 10 taun, buleh kira ja berapa lalu jambatan. 10 kali ada kot. Tu pun rombongan la mesyuarat la kursus la. Kalu saja2 nk p pesta ka mandi kat Batu Feringgi, p roadwalk ka xdak pasal la. Sebab pa? Banyak keta woooo...jem saja. Aku ni penakut sikit. Kalu balik kg anytime pun xpa. Cuma kat seberang jaya ni jer jem sikit. Mungkin sebab hadlaju 90 kot, tu yg keta berderet2, nmpk macam jem jer kan. Kena lak ada eksiden ka, keta pancit berenti tepi jalan duk tukar tayar, konpom jem teruih.

Second penang bridge

Lawa jugak siap ada hentian rehat ka tuh? Konpom ramai saja2 pi jalan2 lepak kat situ. Kalu kutip tol memang menguntungkan la. Pandai depa cari makan. Baru negara buleh maju. Sabar la no, bulan september ni buleh pi rasmi, tol free kot masa tu.

Pasal gempa bumi jgn risau. Jambatan ni buleh tahan gempa 8.2 scala ritcher. 25000 kenderaan sehari, darab tol RM7 = RM175,000 sehari. Pergggh!! Kalu sebulan, setahun = RM63,000,000. Kaya aku!!!!!!

Ni siap awal ni kualiti ok ker? Ok la kot no. Engineer ada duk wat pa. AES pun pasang siap kot. Hadlaju 90 jer kot, kalu laju2 kang melayang masuk laut kang. Atau pun semua kenderaan nak lalu sini kena ada pelampung siap2. Pasang kat kereta terus la senang. Ikat kat tepi macam kat kapal tu.

pelampung sapa hanyut ni...
daptkan life jacket anda. 2 singgit.











Kutipan tiket feri akan menurun la nampaknya. Kecuali la feri itu di upgrade menjadi laju macam powerbot.

ni feri pulau kapas. puas dah google x jumpa pun feri pulau pinang



ni baru dia.....

1 ulasan:

  1. If you want your ex-girlfriend or ex-boyfriend to come crawling back to you on their knees (no matter why you broke up) you gotta watch this video
    right away...

    (VIDEO) Get your ex CRAWLING back to you...?

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...