Jumaat, 28 Disember 2012

Menang membeli alah memakai

kereta buatan Malaysia.....Saga FLX
Memiliki keta nasional, mmg membanggakan. Tambah pulak edisi baru FLX dgn ciri2 moden yg lain. Harga lebih murah, bawak pun syok, mantap tp x leh la nk banding dgn keta asing.
Xdan nk ambk lg, jurujual bgtau ada bunyi, kn p cek dulu kt centre. Dah cek rupanya mmg dia bunyi lagu tu. Hah?....Heran bin Ajaib. X pa lagi. Dah 1000km p servis kt pusat servis, mahal drp servis kt pomen luar. Habaq kt bl tkn minyj jd sentap2, dia kt plug kotor karat sbb stok lama duk dlm hujan. Salah aku ker. Plug kn byr gak. Abis apa yg guarantee nyer.
X brp lm lps 2, myk gear lak bocor d Alor Setaq. P pusat service, x leh wat, kena p pusat service bsar lagi. P la Juru, rupa oil shield terlipat jer. X sampai sejam siap, tp tunggu turn kt 3 jam. Rupa2 byk problem, mcm cerita dpt bl sembg ngn org yg mai service keta proton depa. Kata pomen, keta lain pun masalah sama gak padahal baru. Mengalahkan keta second lak.
Kalu keta second duk kuar masuk worksyop padan la gak.
La ni masalah baru lak mai, bila brek bunyi ktak ktak kat tyr blkg. Ngeri gak dgq. P habaq depa kata kena tukar. Tunggu stok dah 2 bln stok xdak lg. Tepon tanya pun sama jawapan stok xdak. Amboi kemas kemain sampi stok xdak. Ka x buat dah.
Org rumah sound kt pomen, "Memang x puas hati la pakai keta proton". Tu la suruh beli keta second x moh, harga murah separuh dah. Kalu selalu masuk worksyop pun x la pelik sgt.

Aduhai...keta dah ok tp servis mcn haram. Lm2 habis warranty padan muka aku....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...