Sabtu, 15 Oktober 2011

Mesyuarat wajib guna Bahasa Malaysia

Tu dia aih. Kena tang batang hidung. TKasih TPM kerana mengembalikan Bahasa Ibunda ke tempat sepatutnya setelah sekian lama diperkotak-katikkan golongan atasan yg perasan terer B.Inggeris dan x abis2 duk perjuang B. penjajah ni.
Pak Samad
Macam2 alasan depa guna semata2 supaya bahasa penjajah ni dapat digunakan dgn lebih aktif berbanding bahasa kebangsaan.
Buat pa la nak mesyuarat guna bahasa inggeris padahal semua yg ada warganegara Malaysia belaka. Warganegara apa kalau tak reti berbahasa kebangsaan. Aku ada mengajar kolej swasta, biasa la semua pakat speaking. Aku x kira, hgpa paham ke tak aku ajaq dlm bahasa Melayu gak. Berani komplen la. Aku gagalkan kot. Heheheheh. Jahat dak aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...