Sabtu, 29 Oktober 2011

Apa yg kita xdak?????

Apa yg kita ada kita x hargai. Kita akan rasa sedih bila kita kehilangan sesuatu. Masa ada kita x jaga elok2. Sebab pa? Sebab kita duk sibuk cari apa yg kita xdak lagi. Hingga terlupa apa yg kita masih ada.

Contoh nya, dalam kesibukan kita mencari ilmu yg kita tiada, kita terlpa amalkan ilmu yg kita ada. Kita x asah, tajam kan, atau sebarkan pula pada org lain. Bila kita dah dapat ilmu baru, ilmu lma kita lupa bila diperlukan. Masa tu kita rasa kesal. Sebab saat kita perlukan, benda tu xdak.

Ibu bapa. Masa depa ada di depan kita, kita buat biasa ja. TP bila ibu bapa pergi jauh, atau pergi x kembali.Kita pun mula rasa rindu, sedih, sebak,.....keluarla ayat "kalau la mak masih ada......kalau la ayah masih ada"....semua mengkalau keluar.

Dulu naik bas, kumpul dit beli moto. Bila dah ada moto kmpul duit beli keta. Dapat keta, moto tersadai, bila nak naik xleh idup, tayar pancit, minyak abis, minyak itam kering, plug kotor.

Masa ada laki atau bini, xmo jg elok2. Bila dah xdak, berpisah mula la rds menyesal. Masa buat x ingt halal haram, bila kena tangkap menyesal. Klau x kn tangkap, selagi tu x pernah pikir dosa pahala. Sebab pa? Nun duk kejar harta. Nak cepat kaya. Last2 semua yg duk ada tinggal habis berciciran.

Hidup dgn apa yg ada. Survival
Yg dikejar x dapat, yg dikendong berciciran......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...