Khamis, 18 Ogos 2011

Raya x sampai 2 minggu lagi......

Mesti org ingat aku duk kira brp hari lg nak raya kan?  Heheehe salah. Sebenarnya aku tgk kat tv la ni byk dah program raya sedang dirakamkan utk tayangan hari raya. Sibuk betul depa ni kan. Demi utk menghiburkan kita di bulan syawal. Xkan depa nak pi studio, buat rancangan itu ini, pada hari raya kan. Depa pon nak raya gak.
Masjid New Delhi

Tapi tu la kan......tugas masing2. Org lain sibuk berterawih, kita sibuk bershopping, org duk mengaji, kita buat kuih raya.......org duk berzikir kita tgk tv, rakaman program raya....Pendek kata semua org sibuk di bulan Ramadhan ni. Ada yg sedang bertungkus lumus siapkan tempahan kuih raya, baju raya, cat rumah, langsir, sofa...........bla bla bla....

Bagi aku biar la apa org lain sibuk, janji raya boleh balik kg raya ngan family aku. Hehehe. Fitrah x bayar lagi nih. Karang terlupa lak. Tolong ingatkan aku.

Dekat2 nak raya, memandulah dgn lebih berhati2. Jiran aku baru eksiden, jatuh motor, bengkak mata. Katanya ada org himpit. X kira la org himpit ka kita himpit, janji jangan eksiden. Jgn lupa baca doa naik kenderaan. X tahu? Search kat google sat jer dapat.

Pada ibu bapa, perhatikan anak2. Kot2 depa main mercun. Kot2 depa pi tusyen yg sesat. Org Islam zaman la ni cabaran nya lagi byk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...