Sabtu, 20 Ogos 2011

Lagi Bayi Mati Tersedak Susu

 Ini antara berita yg paling tak sedap aku dengar. Maklum la ada anak umur 3 bulan la ni. Aku memang cuak tiap kali bagi anak aku mnum susu. Bila tersedak je, kelam kabut aku angkt, hembus2 kat umbun2 dia. Berdehem2.

Paling cuak kalau bagi minum sambil dia tidur dalam buai, kena jg2. Jgn sesekali dibiarkan,  kena tgk sambil habis dia minum. Kalau tersedak cepat2 aku angkat. Habis minum gosok belakang lak sampai dia belahak ka sendawa. Buurrppp!!! Baru rasa lega. Boleh la nak bagi tidur.

Kalau x belahak juga, hah bagi belahak gak. Tapi isteri aku kata bagi dia tidur mengiring pun xpa. Mana la senang hati aku kalau macam tu, dengar je dia batuk ke apa ke, terus aku bangun takut2 dia tersedak. Tambah anak sulong aku dulu lagi la kuat tersedak.

Susah ooo nak bela anak ni sampai nak besar, macam2 nak kena jaga. Sementara nak besar, tahu betul salah, baik buruk, bersih kotor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...